Avsluta och ändra

På denna sida har vi samlat information som du kan behöva om du vill göra ändringar på dina abonnemang eller om du önskar säga upp.

Hur kan vi hjälpa dig?

Kontakta vår kundservice på telefonnummer 90 200 för att få hjälp och rådgivning när du vill avsluta eller ändra ditt abonnemang. Genom en personlig kontakt säkerställer vi att du får bästa möjliga hjälp med uppsägningen och all information om exempelvis retur av utrustning till dig direkt i samtalet. Om du har andra abonnemang eller tjänster hos oss får du också information om din uppsägning påverkar dessa. Om du vill skriva till oss för att ändra eller säga upp ditt abonnemang så går det också bra så länge vi kan identifiera dig på ett säkert sätt.

För att se hur lång bindningstid du har kvar på ditt abonnemang kan du logga in på Mitt Telia. Antingen på webben eller i appen.

För att se hur lång uppsägningstid du har kvar på ditt abonnemang kan du logga in på Mitt Telia. Antingen på webben eller i appen.

Du kan nästan alltid flytta med dig dina abonnemang och tjänster när du ska flytta. Du kan kolla förutsättningarna för din nya adress här. Om du ska flytta fasta tjänster behöver du kontakta oss, så hjälper vi dig vidare. Gäller det mobila tjänster uppdateras det automatiskt.

Om dödsboet har tagit emot ett brev så har en plannerad annullering av abonnemanget eller abonnemangen skapats. Annulleringen kommer att ske 35 dagar efter att brevet har skapats. Vill du avsluta abonnemanget eller alla abonnemang tidigare kan du fylla i det här formuläret.

Om du istället vill överta ett abonnemang behöver du fylla i ett överlåtelseavtal. Om du inte redan har fått ett överlåtelseavtal kan du kontakta vår kundtjänst på 90 200, då kan vi skicka ett avtal till dig.